Automatisch creditfactuur aanmaken werkt niet meer

Wanneer er bij een deelnemer een beëindigingsdatum van de contributiegroep werd ingevoerd met terugwerkende kracht, dan werd er automatisch bij uitgaande facturen een concept creditfactuur aangemaakt.
Sinds 27 december gebeurt dit niet meer. Is er iets aangepast in de software?
(Ik heb bij de deelnemer nogmaals bewerken en opslaan toegepast, evenals pagina opnieuw laden bij Uitgaande facturen).

Zo moet het ook werken en doet het volgens mij ook nog steeds. Heb toevallig vanochtend ook nog twee creditfacturen gemaakt door afmeldingen met terugwerkende kracht.

Wellicht wat tips:

• Als er nog een conceptfactuur bestaat wordt de (credit) factuurpost daarop geplaatst en komt er geen aparte factuur.
  • Kijk ook goed naar de geselecteerde periode als je wil controleren.
  • Je kunt ook controleren door op de deelnemer zelf te klikken. Er komt dan een pop-up met een regel uitgaande facturen. Klik daarop en je ziet alle facturen van de betreffende deelnemer.

Succes

Ok, de conceptfacturen staan voor alle deelnemers al klaar in 2025.
Dat had ik dus niet gezien. Wanneer zijn deze conceptfacturen aangemaakt?

Bij het menu instellingen => organisatie => tabblad facturen of financieel staat een label offset en dan staat er standaard 14 dagen. Dat betekent dat vanaf 14 dagen voor de eerste dag van de nieuwe maand de facturen in concept worden uitgerekend. Deze worden iedere nacht verwijderd en opnieuw uitgerekend totdat deze worden vastgelegd….