Deelnemers in dezelfde straat bij elkaar zetten

Vraag van een Lasso klant: Ik heb een vraagje. Bij het deelnemers scherm ben ik leden in dezelfde straat bij elkaar aan het zetten, Maar bv. Schoolplein Reuver daar heb ik 5 namen, maar ik moet er 6 hebben. Deze krijg ik niet erbij. Alles is goed ingevuld . Wat is er fout!!!

Het kan inderdaad heel handig zijn om deelnemers uit en straat (of buurt) bij elkaar te zetten. Daarbij moet je er rekening mee houden dat de deelnemers zowel mensen als adressen kunnen zijn. Je wil dan beide in de groep hebben. Dit is handig als je bepaalde deelnemers (b.v. in een straat) toegang wil geven tot specifieke documenten. of bijvoorbeeld wil mailen. Ga als volgt te werk:

  • Ga naar groepen en maak een nieuwe groep met de naam van de straat
  • Ga naar de deelnemerspagina en selecteer met het selectiefilter de straat
  • klik onder aan de pagina op voeg selectie toe aan groep
  • kies vervolgens de juiste groep door de naam van de straat in het keuzeveld te typen.
  • Kies vervolgens de aanmeldreden en ingangsdatum
  • Klik vervolgens op toevoegen, de deelnemers zijn toegevoegd aan de groep.

P.s. als er een deelnemer niet toegevoegd kan worden dan is er wellicht iets mis met de registratie van die deelnemer. Kijk dat even goed na. Als dat niet lukt stuur mij dan even een prive bericht (PB) dan kijk ik even mee.

De fout kan zitten in een verkeerde straat vermelding. De betreffende persoon die “zoek” is. staat vermeld op SCHOOLPLN in plaats van Schoolplein…