Deelnemers uit groepen verwijderen

Groepen

In onze administratie vormen leden zonder e-mail adres een tijdelijke aparte groep.
Navraag bij corporatie draagt bij dat leden hun mailadressen periodiek als nog worden doorgeven.

Het mailadres wordt dus door de corporatie toegevoegd bij de NAW gegevens via de leden update. Wanneer blijkt da het mail adres van nieuwe leden ontbreekt worden deze door beheerder (ik) toegevoegd aan de betreffende groep.

Door op groep te selecteren kan na worden gegaan of mail adressen na update zijn toegevoegd.
Vervolgens verwijderd de systeembeheerder de deelnemer uit de groep.
Via relatie analyse laat zien dat de groep gestaag krimpt.

Via deelnemers venster kan een selectie worden toegevoegd aan een groep; ik wil juist andersom; een selectie deelnemers úit een groep halen.Door simpel te selecteren op ‘bevat’ onder kolom e-mailadressen heb ik zonder veel omhalen de selectie die ik wil.

Maar vervolgens moet ik deze één voor éen afmelden voor de betreffende groep. Te veel werk zodra het gaat om tientallen. Voorziet Lasso in een andere oplossing of is het handmatig ?

Je kunt toch met het zelfde venster ook deelnemers afmelden?

De vraag die bij mij naar bovenkomt is of dit werk wel nodig is. Immers, in de notitie van de import staat precies wat er gebeurt.
image
En een aparte groep is ook geen noodzaak omdat je eenvoudig kan filteren op email adressen (bevat “@”) en dan kun je met de peildatum (rechtsboven) precies zien hoeveel adressen er zijn toegevoegd.

Kun je hier verder mee?

Helder, in het geval van afmelden direct door eindreden en einddatum.