Deelnemers van subgroep een ledengroep worden niet als Lid meegenomen

Hallo, wij maken gebruik van een korting in de contributie voor partners,
Wij hebben een hoofd-ledengroep met de contributies en voor de partners een subgroep.
In de hiërarchie bij de hoofd-ledengroep zijn keurig alle leden (ook de partners) opgesomd.
Kijk ik echter bij Relaties/Deelnemers, dan zie ik onder type alleen een L bij de hoofd-leden en niet bij de partners, terwijl deze toch echt ook lid zijn.

De type aanduiding “L” verschijnt alleen als de betreffende groep bij de instellingen is toegevoegd.
Hoofdmenu instellingen => organisatie => tabblad algemeen => ledengroep.

Als je twee groepen wil toevoegen kun je dat het beste doen via de hierarchie in de “hoofdgroep”. => open de hoofdgroep en klik op het tabblad hierarchie
=> klik in het open veld en kies de toe te voegen groep en sla op
=> controleer of de hoofdgroep bij de organisatie is ingevuld als ledengroep.

Kun je hier verder mee?

Hallo Wim, ik denk dat ik precies beschreven heb, wat hij voorstelt.
Toch is het mij niet gelukt,

Groeten,
Hans

mag ik even kijken Hans?

Jazeker Wim!

Antwoord moet minimaal 20 tekens zijn

Dag Hans,

Heb gekeken en stelde het mij toch iets te simpel voor. Dat het niet werkt is in zoverre correct dat het zo is gemaakt. Als we dit oplossen op de manier zoals ik aangaf leidt dat tot andere problemen, althans dat is ooit zo beoordeeld. Daar moeten we nog een keer goed over nadenken.

Maar voor nu is er een andere oplossing als dat “L” van belang is.

1. Maak een nieuwe groep en geef die de naam “tussengroep leden”.
  2. Klik in deze tussengroep beide ledengroepen in het veld onder het tabblad hierarchie en sla op.
  3. Maak vervolgens een groep “Leden totaal” en ga naar het tabblad “automatisch deelnemen”.
  4. Kies bij “Via andere groep” de tussengroep Leden" en sla op.
  5. Ga via het menu instellingen naar organisatie en vul onder het tabblad algemeen bij “Ledengroep” de groep Leden totaal in. De dag erna heeft iedereen een “L”.

Wellciht wat omslachtig maar meerdere leden groepen en de wens voor een type aanduiding “L” kan even niet anders.

Lukt het zo?

Hallo Wim, het spijt mij dat mijn antwoord even later komt,
Allereerst waardeer ik het bijzonder dat je zoeel moeite hebt genomen in het vinden van een oplossing.
Maar ik neem het niet over: de enige reden voor mij van de “ L” is om snel te kunnen controleren of het ledenaantal in Lasso overeen komt met de werkelijkheid.
Dit kan ik ook bereiken door bij de hiërarchie van de hoofdledengroep te kijken.

Ik dacht dat het eenvoudige vraag was, sorry

Dag Hans,
Niet erg. Maar met omslachtig bedoelde ik het inrichten en eigenlijk valt dat ook mee. Nooit meer dan 5 minuten werk en heb je de rest van jouw Lasso leven plezier van.

Let op: kijken bij de hierarchie is niet de juiste weg omdat het overzicht daar alles laat zien wat in de groep heeft plaatsgehad (dus ook de ex leden volgens mij) hoe dan ook dit is geen goede referentielijst. Daarvoor kun je het beste op de deelnemerspagina zelf kijken…