Deelnemersnaam veranderen of verwijderen?

Ik ben aan het oefenen met Lasso+ en kom tijdens het werken met specifieke vragen.
Het werkt voor mij het best om die dan in een vraagvorm te noteren, dan ligt het vast en kan ik het na beantwoording bewaren voor later.
Ik probeer ook nog om te schrijven “wat mij logisch lijkt” om mijn hersens te trainen op intuïtief handelen.
Ik stuur ze in hapklare brokken, want anders raak ik zelf in de war, hier gaan we:

Vragen voor Lasso+ 20231021 1009
Ik kom dezelfde naam tegen in twee verschillende Deelnemers entries
1x als Beheerder (nummer 4) en 1x als Huurder (nummer 1427)
Op aanraden van Wim Dings wilde ik nummer 4 laten staan (beheerder) en
nummer 1427 veranderen (zit er dubbel in op die naam) en op de naam van de partner zetten, die ook op datzelfde adres woont.
Als ik Deelnemer 1427 open
Ik kan echter in het Naamvak wel zoeken maar niets wijzigen.

[Hoe plaats ik hier overigens een afbeelding?]
Uploaden geeft niet het gewenste effect
temp

Wat zou de procedure zijn om dat te doen?
Beëindigen en opnieuw toevoegen?
Blijft het nummer dan gelijk?
En het oud lidnummer ook?

Met vriendelijke groeten
Joop Giesendanner
Huurdersvereniging Oostzaan

Aha, het uploaden werkte dus wel, maar nu zie ik pas het effect :slight_smile:

Haha, idd. Het uploaden in het veld waarin je aan het werk bent laat alleen een link zien en in het rechtscherm zie je het resultaat als je het vastlegd :wink:

Dit is idd af en toe verwarrend. Het eerste tabblad algemeen laat soort van overizcht zien waaronder de naam van de deelnemer. De naam die op het tabblad algemeen wordt gepresenteerd is een samentrekking van een aantal velden die onder het tabblad “Persoon” staan. Als je de naam wil aanpassen moet dat dan ook onder het tabblad persoon. NB Klik op het groene label “naam” voor een nadere toelichting.

Merci, die naamsverandering is gelukt :grinning:, maar op het volgende tabblad (Contact) kom ik weer in de moeilijkheden met het aanpassen/veranderen van het mailadres. Ik kan daar wel een nieuw mailadres toevoegen, maar niet het oude weghalen.
mailadressen verwijderen
Wat is daar de juiste aanpak?
Bij Telefoonnummers heb ik een Vuilnisbakje, bij Mailadressen niet.

Toch gevonden door op Mailadressen te klikken (daar staat de oplossing nu ik door heb waar te zoeken)
(!) Om een eerder ingevoerd mailadres te verwijderen: Vul bij Datum dezelfde datum in als voor een eerder ingevoerd mailadres, maar laat het veld Mailadres blanco.

Voor eenieder die meeleest. Vaak is het antwoord een klik van je verwijderd :wink: