Email versturen

Ik ben als nieuwe gebruiker deelnemers en groepen aan het invoeren.
Ben nu bezig met de leden van de diverse BC’s.
Sommige BC’s hebben een emailadres voor e BC.
Als ik dit BC-emailadres invoer bij alle bestuursleden krijgt men dat 4x dezelfde mail?
De wijzigingen worden niet altijd doorgegeven, dus daarom wil ik bij elke deelnemer het emailadres invoeren van de BC.
Of moet dit anders?
Ik weet dat ik dit kan aanzetten in de groep maar dan krijgen ze de mail BC xxxx @huurdersbij1.lasso-ho.nl.

  • Als er een email is voor de hele BC zou ik het e-mailadres bij de BC zelf registreren en niet bij de leden van de BC. Als jet het invoert bij iedere deelnemer krijgen zij idd 4 keer dezelfde mail en kunnen daardoor ook niet inloggen in de persoonlijke omgeving.
  • Immers: je registreert de BC als deelnemer van het type organisatie en daar registreer je dan het e-mail adres.
  • Verder registreer je de BC ook als groep waarvan je vervolgens de leden lid maakt. Daar zou ik dat e-mail adres dan niet aan koppelen.
  • Als de individuele leden dan toegang willen tot de persoonlijke omgeving zullen ze toch een eigen e-mail adres beschikbaar moeten stellen of je zou ze dan toegang moeten geven met naam wachtwoord. Maar dat is dan wel een heel gedoe voor jou.

Kun je hier iets mee?

Ik heb de BC’s alleen onder “groepen” opgenomen.
Dus als ik het goed begrijp ga ik eerst naar “Deelnemers”, maak daar een BC aan als organisatie en vul hier het BC-emailadres in.
Daarna maak ik de BC ook als groep aan en voeg daar alle leden aan toe.
Bij de BC" die een groeps-email hebben mag ik dus bij de individuele leden niet hun emailadres invoeren. Omdat ze anders een email zowel op het groepsadres als hun privé adres krijgen. Klopt dit?
Als huurder is het wel handig om het emailadres op te slaan bij de deelnemer. Zodra ze lid worden van een BC met een groeps-email zou ik dan dit email adres moeten verwijderen? of klopt mijn redenatie niet?

Volgens mij heb je de registratie procedure helemaal door :wink:

  • BC als groep registreren en de BC leden lid maken van die groep
  • BC als organisatie registreren en toevoegen aan de groep bewonerscommissies (om het overzicht te houden)

Wat betreft de e-mail registratie zou ik altijd via de individuele leden communiceren. Dus gewoon hun eigen e-mail adres opnemen bij de betreffende deelnemer. Als zij dan beschikken over een groepsadres zou ik dat dan bij de BC als organisatie opnemen. En als het dan zo is dat zij een en ander dubbel krijgen zou ik ze zelf vragen hoe ze benaderd willen worden.

Het registreren van de individuele leden heeft ook als voordeel dat je bijvoorbeeld apart met de penningmeesters of de secretarissen kunt communiceren. Die kun je dan ook in een aparte groep stoppen.