Emails in Spambox

E-mails die verstuurd worden vanuit het Lasso domein (bijvoorbeeld java.lasso-ho.nl of <forum.lasso-concepten.nl> komen bij mij bijna altijd in mij Spam terecht, ook als ik deze domeinen al eerder als ‘geen spam’ heb aangemerkt. Dit betekent naar mijn mening dat ook emails aan onze leden die vanuit Lasso worden verstuurd (bijvoorbeeld bij inning van contributie of bij het versturen van een enquête) in veel gevallen in de Spam van de ontvangers terecht komen. Is hier iets aan te doen?

Hallo Tom,

Dit is een lastige vraag: in principe bepaalt de ontvanger of een bericht als spam gezien wordt of niet. De afzender kan daar niet veel aan doen (voor normale berichten). Ik begrijp ook dat het normale berichten gaat, dus de inhoud geeft geen aanleiding om het bericht als spam te markeren. Dan is het waarschijnlijk toch de afzender die nog niet (voldoende) bekend is bij de ontvanger.

Meestal kan de gebruiker als ontvanger aangeven of een bericht wel/niet als spam gezien moet worden, hoe dat moet verschilt echter per provider.

Zo geeft gmail in het webinterface een blok waarom het bericht in de spamfolder gezet is, met een knop om te melden dat het geen spam is. Voor zover mij bekend werkt dat goed, maar de ontvanger moet dat wel (eenmalig) doen!

Eigenlijk werkt dat bij alle providers op een soortgelijke wijze: van een bericht in de spam folder aangeven dat het geen spam is.

Wanneer dat niet (goed) werkt, toch eens vragen aan de provider?

-–- Jos