Enkele algemene vragen van een nieuwe Lasso-gebruiker

Vraag: Ik zie dat als je per ongeluk een verkeerde groep aan iemand hebt gekoppeld, je dit niet meer kan verwijderen.
Antwoord: ja dat kan wel via de zogenaamde hidden-feature. Klik op deelnemers in het hoofdmenu en klik in de adresbalk van je browser. Haal alles weg achter “participant” en type daar een underscore ( _ ) en group. Je komt dan op een pagina waar je groepslidmaatschappen kunt verwijderen. Deze pagina moet nog verder ontwikkeld worden voordat deze aangeboden wordt in het menu.

Vraag: Hoe kan ik daarnaast een voorbeeld zien van de factuur die ik heb samengesteld én hoe maak ik nu een factuur aan voor bijv. mijzelf? Kan ik ook de nummering van de facturen zelf bepalen?
Antwoord: Dat kan via handfacturen (tabblad handfactuurposten) bij de deelnemer of bij het financieel menu en dan het submenu handfacturen. Feitelijk maak je dan factuurposten die verzameld worden op een factuur. De factuur vind je dan onder het menu uitgaande facturen (direct onder het menu handfactuurposten. In eerste instantie in concept (negatief factuurnummer) en dan kun je op het pdf icoontje klikken voor een voorbeeld. je kunt de factuur vastleggen door op het bulls-eye te klikken. Dan wordt een definitief nummer toegewezen, en dat kun je inderdaad niet zelf maken.

Vraag: Klopt het dat je zelf geen rollen kunt aanmaken?
Antwoord: Ja dat klopt. Wel toewijzen maar hou rekening met de extrakosten.

Vraag: Wat is de URL van Mijn Lasso voor de leden van de vereniging? Want als ik inlog met mijn admin account, kom ik natuurlijk in de administratie terecht van alle leden.
Antwoord: dat is de zelfde URL maar dan met mijn- ervoor.