Binnen onze verenging gebruiken we naast de activiteiten van Lasso, ook de google agenda. Zou het een optie zijn, indien mogelijk, om een exportfunctie toe te voegen aan de activiteiten naar o.a. google-agenda, outlookagenda, etc?
Met vriendelijke groet,
René Potse
Hv 't Huurdertje (Borger-Odoorn)
Ook vanuit ons voor een ieder de beste wensen en een goede start in 2025!
De wens om activiteiten op te kunnen nemen in een externe agenda bestaat al langer en staat ook op ons lijstje en wordt ook over nagedacht. Wij hopen daar dit jaar ook stappen in te kunnen zetten. Op dit moment zijn wij druk bezig (en heeft de allerhoogste prioriteit) om een website aan Lasso te kunnen koppelen, openbare data te kunnen koppelen aan adressen en de automatische import van de corporatie naar lasso mogelijk te maken. maar, blijft dit soort vragen vooral stellen uiteindelijk beïnvloedt dit ook de prioriteit
Dank voor het toevoegen van de export functie voor de google agenda. Maar nu loop ik tegen een geheel ander probleem aan… Ik heb een nieuwe laptop, nu kan ik wel inloggen op mijn persoonlijke omgeving, maar niet meer op de beheerders gedeelte wat voorheen dus mogelijk was. Geeft iets aan met toegangsleutels die er niet zijn op “dit” apparaat… ik kan geen kant op… ( Login met behulp van een token met een pincode:)
Ik hoor graag van je of je hierin iets kunt betekenen.
Met vriendelijke groet,
René Potse
secretaris Hv 't Huurdertje (Borger-Odoorn)
Dag Rene, Ik hoop dat je veel plezier gaat hebben aan de export voor de google agenda. Let wel op het bevindt zich nog in de Beta-fase. Als je tegen zaken aanloopt of ruimte voor verbetering ziet horen wij dat graag.
Vwb toegang tot de beheeromgeving: het token (pass-key) staat dan waarschijnlijk geregistreerd op jouw oude computer. Je moet je een nieuwe regsitratielink toe (laten) sturen voor een token en deze op jouw nieuwe computer installeren. Dat kan dan eenvoudig via Windows Hello. Dan zou ik overigens gelijk twee tokens vastleggen, ook een op jouw telefoon bijvoorbeeld.
Het je een medebestuurslid om een token toe te sturen?
Menu instellingen => tokenregistratie => en dan toevoegen en juiste deelnemer kiezen => opslaan en uitnodiging wordt automatisch toegestuurd.
Helaas geen andere beheerder in het systeem… alleen bestuursleden. Ik krijg op geen enkele manier toegang, ook niet via het genoemde van jou. Mijn oude computer staat niets meer geregistreerd helaas, dus ook via die geen toegang, passkey’s zijn verdwenen (ook in het google account) en een nieuwe toevoegen wordt niet geaccepteerd… is er een mogelijkheid voor jullie om een token te versturen?