Exporteer adres-etiketten

Ik zie alleen achternamen en dan het adres op de etikketen.
Kijk ik bij Relaties/Deelnemers/Persoon dan blijkt daar dat we lekker persoonlijk alleen de Voornaam hebben gebruikt en de vakken Aanhef en Voorletters niet.
Ik zie geen mogelijkheid om zelf adresetiket aan te passen door te kiezen voor
Voornaam Tussenvoegsel Achternaam
Adres
Postcode Woonplaats
en als dat niet kan, moet ik op zoek naar een alternatief door bijvoorbeeld alleen de aanhef te gebruiken.
Ik heb daar de opties
De heer
Mevrouw
Mevr.
Dhr.
mevr.
v/d ??? p/a had ik kunnen begrijpen, maar v/d?
Ik mis hier eigenlijk
familie
Dan had ik meteen het ontbreken van Voorletter(s) kunnen verhullen.

Lasso stelt het etiket idd samen op basis van de voorletter tussenvoegsel en achternaam. Het adres etiket kun je ook niet aanpassen. In jullie geval is er met de import idd de keuze gemaakt om het veld van de voornaam te gebruiken omdat de voorletters en voornaam door elkaar liep. Wat je zou kunnen doen is het geheel exporteren en dan de kolom waarde voorletters en voornamen door elkaar staan toe te voegen aan de kolom voorletters. Dan komen in ieder geval de etiketten er goed uit. Let wel goed op dat je bij de import het deelnemersnummer gebruikt om de deelnemers goed te matchen bij de import.

Je kunt dan tevens eenvoudig de export corrigeren vwb voornaam en voorletters.

Dank Wim, voor die suggestie. Doe ik dat dan alleen met de relevante kolommen of met het geheel?

In antwoord op mail vragen de reactie van Wim:
• Als de deelnemers er eenmaal inzitten hoef (moet) je niet meer op deelnemer nummer oud matchen maar op het gewone deelnemer nummer.
• Je hoeft alleen maar de kolommen te exporteren en te importeren waar je iets aan wil veranderen. Dut bijvoorbeeld twee kolommen voorletters en achternaam kan voldoende zijn. Het deelnemersnummer is immers de referentie.

Dat leek mij een prima oplossing, kan ik in kleine porties importeren.
Laat ik echter de kolommen Straat plus huisnummer, Postcode, Plaats weg dan krijg ik een foutboodschap voor alle regels die erin zitten (23):
Afbeelding1
Blijkbaar zijn die waarden verplicht want dit wordt niet geaccepteerd,
of zie ik weer iets over het hoofd?

2e poging, maar nu wel de adres waardes meegenomen bij de import > Straat plus huisnummer, Postcode, Plaats plus een kolom die ik wil aanpassen Complexnummer.
De import verloopt nu met aantal fouten: 0
Ik krijg 23 bijgewerkte Adressen en dat is wat ik verwacht
Afbeelding2
maar ook ???
Geen aanpassingen voor Adressen (23) en die zag ik niet aankomen
Afbeelding3

Ik begrijp even niet waarom beide waar kunnen zijn?
Maar ik heb natuurlijk mijn hoop gevestigd op Bijgewerkt dus kijk bij de deelnemerslijst en zie
Helaas geen bijgewerkte complexnummers!!! Moet ik daar een nacht op wachten?

  • Ik ben waarschijnlijk onvoldoende duidelijk geweest. Met het importeren van adressen kun je niet refereren aan het deelnemersnummer van het adres maar moet je minimaal postcode huisnummer toevoegen.
  • De opmerking “geen aanpassingen” heeft betrekking op de deelnemers van het type adres. Dat geldt dus niet de gegevens in de adrestabel. Dat is idd wat verwarrend.
  • De complexnummers zouden (direct) aangepast moeten zijn na import. Als dat niet zo is gaat er iets anders fout. Laat dat dan even weten dan kijk ik er naar…

Bij deelnemers personen en organisaties met alleen met de relevante kolomen en het referentienummer en bij het adres op postcode huisnummer.