Factuur betaald herstellen

Ik heb in bank per ongeluk bij ene betaling de onjuiste factuur gekoppeld waardoor die op betaald kwam te staan en de correcte factuur niet.

Dit heb ik eenvoudig kunnen veranderen door de in bank de verwerking te editten en de juiste factuur gekoppeld. Op zich is dit goedgekomen voor de juiste factuur en deze staat nu als betaald.

Echter de factuur die ik onjuist heb gekoppeld aan betaald is boekhoudtechnisch wel in orde volgens mij qua boekingen maar de status blijft op betaald staan en zijn verwerkte saldo ook op 0 euro openstaand, dus kan hem in de toekomst ook niet meer koppelen aan een betaling.

Is deze status ongedaan te maken?

Dat klinkt raar (een bug?), maar wat geeft de factuur geschiedenis weer?
Die kun je inzien door op de regel van de factuur te klikken in het factuur overzicht.

Ik ben wel benieuwd …

Hoi, Ik denk eerder dat het niet verversen van de pagina is. Als je een factuur “loskoppelt” van een bankmutatie en je gaat dan terug naar de vorige pagina (al dan niet openstaand onder een apart tabblad in de browser) en je ververst niet zie je het zelfde, als je ververst worden de gegevens opnieuw opgehaald en aangepast.
Verder kun je in een situatie die je niet zo 1,2,3 kunt overzien ook naar het verloop van de factuurposten kijken. Dat doe je door op de factuurregel te klikken en dan op de knop factuur geschiedenis. Kun kunt dan zien of de factuur ergens aan is gekoppeld.

Hi, dank voor je antwoord. Ik heb wat screenshots gemaakt want ben toch bang dat het een bug is. Ik heb ververst, zelfs andere browser maar het resultaat is het zelfde, de status blijft op betaald en daarmee ook het openstaande bedrag. TErwijl factuur geschiedenis iets anders toont, daar zit de betalings/debiteur boeking niet bij. Journaalposten bekeken, ook geen bijzonderheden te vinden. Lijkt of de status betaald in de database is gezet en daarbij ook het eindbedrag? Zie screenshots.

Idd, die controle heb ik niet gedaan. Jos leest mee (neem ik aan :wink: ) en zal het op het lijstje zetten. Vreemd is wel dat mij dit nooit is opgevallen. Maar zo zie je maar weer de meerwaarde van een frisse blik. Dank je wel.
Verder ben ik benieuwd welke software jij gebruikt voor de screenshots waarmee je stukjes onleesbaar kunt maken? alvast bedankt voor jouw reactie.