Geïmporteerde bankmutaties krijgen geen 'verwerkt' indicatie

Ik heb een tweetal transacties geïmporteerd en die vervolgens aan de juiste factuur en grootboekrekening gekoppeld. Na op ‘verwerk’ geklikt te hebben (ik krijg allemaal groene meldingen), staat de indicator nog op ''niet verwerkt", zie:

en:

de Winst en Verlies ziet er wel goed uit, dacht ik:

Dat betekent dat Lasso geen referentie kan vinden om de bankmutatie aan de factuur te koppelen en zul je ze met de hand moeten toewijzen.

Wim, het is mij nog steeds niet duidelijk: ik dacht dat ik de facturen wel gekoppeld had, zie in Bank → klikken op B2024-000001 → Verwerkt als betaling van ontvangen factuur I2024-000002

Als je op ‘bewerk’ klikt, krijg je:

De ontvangen factuur zelf:
![Factuur Cok van Schaik|690x477]
(upload://yRDeP21MzXjt9Jp4IJZn1g8igj7.png)

Tot slot het statusrapport, wanneer je op ‘Verwerken’ klikt:

Dat klopt ook, dat ziet er goed uit. Maar die heb je met de hand gekoppeld. En dan hoef je ook niet meer op verwerken te klikken. Als je dat wel doet laat Lasso alleen maar zien wat er door de klik is uitgevoerd. En in dit geval zal dat niet tot een resultaat leiden omdat die factuur al verwerkt is.

Let op: het automatisch verwerken werkt alleen als de gegevens bij de betaling goed zijn ingevuld zoals bijvoorbeeld een factuurnummer en/ of het banknummer bij de betreffende debiteur of crediteur.

NB kijk uit met het [ubliceren van privacy gevoelige gegevens op dit forum. Iedereen kan dit lezen :slight_smile:

Dat had ik mij niet gerealiseerd, ik zal de namen en bankrekeningnummers in het vervolg onleesbaar maken.

Net zo min realiseerde ik me, dat er een relatie zit tussen handmatig toevoegen en de verwerk-indicatie! Ik raak nooit uitgeleerd :roll_eyes: