Hoe een eigen omgeving maken

Hoe krijgt iemand een eigen omgeving bij lasso?
Personen zijn ingevuld in de lasso software.
Hebben een rol maar dan?
Hoe gaat de uitnodiging om het account te activeren.

De persoonlijke omgeving bestaat altijd. Als je een deelnemer toevoegt krijgt deze standaard de rol “persoonlijke omgeving”. De betreffende deelnemer hoeft alleen maar in te loggen.

Hoe weet de deelnemer dat hij kan of moet inloggen?

  • In veel gevallen krijgt de deelnemer een mail of een uitnodiging (activiteit of dossier) toegestuurd met een link naar de persoonlijke omgeving. In principe werkt dat heel intiutief.
  • Je kunt ook een knop op de website laten maken naar mijn-[naam organisatie] lasso.ho.nl De deelnemer klikt daar dan op en komt gelijk op de inlogpagina.

Uiteraard kun de de eerste keer een deelnemer actief wijzen op de persoonlijke omgeving. NB later in de cursus wordt dit behandeld door een nieuwe deelnemer bijvoorbeeld automatisch een nieuwsbrief toe te sturen.

Kun je hier iets mee?

Dan kan ik ook de link even in een eigen mail sturen.
dus mijn-xxxx.lasso.ho.nl
dan mail van onze organisatie en de rest gaat dan via de mail die ze toegezonden krijgen in de organisatiemail.

zeg ik het zo goed.
Mail versturen vanuit lasso gaat bij mij nog verkeerd.

gr.
Wim.

Op dit moment hebben wij op onze site de link naar lasso geplaatst.
Wij gaan kijken of onze bestuurders de weg kunnen vinden.

Heb je jezelf een intern mail adres toegekend? Dat heb je nodig om mail te kunnen versturen. Zoek de deelnemer op en klik op het tabblad login nadat je het formulier hebt open geklikt. Vul dan alleen het deel in voor het apestaartje en sla dan op. Lasso vult dan vanzelf aan. Dan moet het mailen goed gaan.