Kan factuur niet boeken op 8200 rekening

Onze verhuurder wil graag een factuur krijgen voor het betalen van hun jaarlijkse verhuurdersbijdrage. Ik denk dat ik die het best in het systeem kan maken en de factuur buiten het systeem verder kan opmaken. Ik heb de verhuurder toegevoegd als deelnemer en probeerde net via Handfacturen de factuur in het systeem te zetten, maar ik kan bij de grootboekrekening niet de juiste rekening (8200) voor de factuur kiezen. De enige optie is 8000 (contributie leden). Heb je een idee wat ik verkeerd doe? Of kan ik je beter even bellen?

Inderdaad kun je het beste een handfactuur maken. Je kunt niet op de 8200 rekening boeken omdat deze niet beschikbaar is om op te boeken. Dit kan door via het hoofdmenu financiën naar rekeningen groeperen te gaan. Kies daar de juiste groep, in dit geval beschikbare rekeningen voor uitgaande verkoopfacturen. Klik in het witte vlak en type het nummer (of de naam) van de toe te voegen grootboekrekening en klik deze aan als deze verschijnt. Sla op en je kunt boeken op de grootboekrekening.

Klik hier voor een uitgebreidere toelichting