Een van onze klanten had zich vergist en heeft een ontvangen factuur op een verkeerde grootboekrekening geboekt. Na ontdekking van deze vergissing wilde de klant dit corrigeren maar dat de grootboekrekening was aangepast kon de wijziging niet worden opgeslagen.
Onder staande melding werd gegeven.
Deze melding geeft aan dat er geen crediteur (meer) is gekoppeld aan deze boeking. Deze crediteur heeft wel bestaan anders was de boeking niet tot stand gekomen. Waarschijnlijk is deze crediteur naar het archief verplaatst waardoor deze voor de factuurboeking niet meer bestaat.
Oplossing: Deelnemer terughalen uit het archief. kort stappenplan:
- Ga naar menu relaties => deelnemers
- Klik op de 2e kolom type
- Klik de bullit “archief” onderaan de popup aan
- zoek de betreffende crediteur in het archief en klik op de “A” achter aan de regel
- beantwoord de vraag in de popup met “ja” en de deelnemer is terug gezet
- ga naar de betreffende ontvangen factuur en pas de grootboekrekening aan
Lasso gaat dit oplossen door het niet meer mogelijk te maken om deelnemers te archiveren waaraan facturen zijn gekoppeld die zich bevinden in een niet afgesloten periode.