Logboek vreemde email

Goedemiddag,

IK zie in mijn logboek dat het systeem email heeft geprobeerd te verzenden naar mij onbekende email!
06 nov. 2023 - 16:52
Failed sending mail for email address …@gmail.com, error: No row was found for one()
{“remote_ip”: “86.89.229.123”}
03 nov. 2023 - 19:32
Failed sending mail for email address .......@kpnplanet.nl, error: No row was found for one()
{“remote_ip”: “195.240.28.20”}

Ook zijn de IP adressen anders dan die van mij.

Hoe kan dit?
En wat wil het systeem verzenden?

Rober van Leeuwen
HOGH

Hallo Rober,

Het heeft even wat moeite gekost dit te achterhalen, vooral ook omdat ook ik de suggestie had dat het Lasso systeem een mail naar onbekende adressen probeerde te versturen. Dat was niet terug te vinden in de data en/of in de code …

Het opzoeken van de precieze tekst uit het logboek in de code bracht echter duidelijkheid:
Het betreft de melding dat een mailadres is ingetikt voor een toegangslink (of soortgelijk) voor de persoonlijke omgeving, een mailadres dat echter niet terug gevonden kon worden in de Lasso mailadressen. Dan kan er geen deelnemer aan gekoppeld worden en wordt een mail voor toegang niet verstuurd (vanzelfsprekend).

Wel wordt er een logboek regel gemaakt. De tekst is echter verwarrend, zo blijkt!
We gaan de tekst ook aanpassen, zodat dat de melding in het logboek duidelijker wordt en minder voor verwarring zorgt.

Bedankt voor je opmerkzaamheid en de vraag erover.
Daarmee wordt het alleen maar beter!

— Jos

1 like