Mail verzending deels niet aangekomen

Een e-mail verstuurd, echter de bestuursleden te weten in Lasso 3, 6, 103, 196 hebben geen mail ontvangen. Een paar adressen heeft een bounce gegeven, daarvan opgelost.
Is er een manier om het aantal met e-mail adressen naast de verzonden lijst te leggen om het verschil te zien.

Fred Oudendijk
HV Rozenstein

Beste Fred, Mail gaat over het algemeen (99,9%) nooit verloren. Als mail niet bezorgd kan worden kan dat zijn omdat er sprake is van een foutief e-mail adres, of een weigering van de provider, mailbox vol, mailbox bestaat niet meer of in een enkel geval van blacklisting (maar dan weten wij dat, en zullen daar actie op ondernemen). Mail die niet bezorgd kan worden komt altijd bij je terug en kun je aan de begeleidende tekst en/ of code zien wat er mis is gegaan.

Om e.e.a te vergelijken kun je gebruik maken van de terugmelding. Je krijgt als verzender namelijk altijd een mail met daarin opgenomen de e-mail adressen waar de mail naar toe is gestuurd.

NB ik neem aan dat je in jouw bericht schrijft dat er 4 mensen geen mail hebben ontvangen. Dan is mijneerste vraag: van de hoeveel?

Wim,
In een Word document staan drie namen daarin staat dat de mail verstuurd is, maar niets ontvangen.

Deze namen zie je niet in het overzicht van Lasso zelfde datum en tijd zie bijgevoegde.

Fred

Dag Fred,
Ik heb even gekeken in de mee gestuurde documenten maar de drie namen staan wel in de lijst “Adressen via Lasso gekregen”. Dus die mail is ook verstuurd.
Dat een specifieke mail niet ontvangen wordt kan natuurlijk altijd zoals ik eerder schreef. Dan moet je nader onderzoeken wat daar aan de hand is. Dergelijk mail wordt een aantal dagen geprobeerd af te leveren. Als dat uiteindelijk niet lukt krijg jij de mail terug met de (globale) reden.
Dus even in de gaten houden.
NB (belangrijk): vanuit privacy overwegingen moet je een dergelijke lijst nooit op een forum zetten. Iedereen kan dit inzien en downloaden… Ik heb ze dan ook voor je weggehaald!