Meerdere banktransacties in één keer verwerken

Ik ben net gestart met Lasso financieel. Bij de uitgaves heb ik alle transacties aan een factuur kunnen koppelen. Er blijven veel transacties over van inkomsten uit contributies van leden, allemaal hetzelfde bedrag. Ze zijn in Lasso dus eenvoudig te selecteren over het jaar heen. Omdat het hier gaat om hetzelfde grootboek en dezelfde soort inkomsten zou ik deze groep graag in één keer verwerken/definiëren. Is dat mogelijk? in plaats van iedere afzonderlijke contributiebetaling te verwerken.
Er zijn geen facturen verstuurd voor deze contributies.
Alvast dank voor de suggesties, Marjan Bruins

Hoi Marjan, Je kunt meerdere bankmutaties in een keer verwerken. Je moet daarvoor een automatische verwerkingsregel aanmaken. Je kunt dat teruglezen in de handleiding, klik hier.. Maar voor het gemak heb ik ook een korte instructie opgenomen. NB als er facturen waren geweest was het nog gemakkelijker geweest ;-). Succes…

Dank Wim, ik had in de training het idee dat het alleen ging om nieuw binnenkomende bedragen. Nu is het gelukt over het hele afgelopen jaar.
Wil je nog eens aangeven wat ik doe met de bedragen die vanuit de spaarrekening opgenomen worden?

Het gaat denk ik om de spaarrekening van de ing waarbij de mutaties niet worden meegegeven in het CAM’T bestand.

  1. Je voegt dan een grootboekrekening toe aan de subcategorie liquide middelen.
  2. Als er een bedrag van de spaarrekening wordt afgeboekt verwerk je de betreffende mutatie bij de bank via het knopje anders rechtstreekst naar de grootboekrekening die je het toegevoegd bij Liquide middelen.
  3. Wordt het bedrag op de bank bijgeboekt van de spaarrekening dan verwerk je het bedrag ook op de grootboekrekening die je hebt toegevoegd.

Kun je hier iets mee?