Meerdere emailadressen

Sommige families hebben twee emailadressen
Naam V. en M. Zwart
mailadres01@hotmail.com voor Vrouw
mailadres02@hotmail.com voor Man
op beiden willen we apart kunnen reageren
of op zijn minst een aantekening kunnen maken dat dat tweede emailadres er is/bekend is.
Wat is een oplossing?
Mvrgr
Joop

De oplossing is om hen beide apart als deelnemer in te voeren. Als je dan vervolgens families of andere sociale verbanden bij elkaar wil houden kun je daar een groep van maken. In dit geval Familie Zwart en dan maak je een categorie familie of iets dergelijks.
Kun je hier verder mee?

Dat lijkt me wel een erg ingewikkelde oplossing. Ik dacht meer iets in de richting van zoals het ook met de telefoonnummers kan, maar dan email 01, email 02, enz of 1e contactpersoon 2e contactpersoon enz
image

Vanuit de opzet van de administratie is dat niet logisch omdat het een deelnemers administratie is waarbij iedere deelnemer een eigen positie inneemt. En om die individuele deelnemers bij elkaar te brengen kun je groepen inzetten.

Als er een betere aanvliegroute is ben ik altijd nieuwsgierig…

Ik kan dat helemaal begrijpen, maar zelfs één deelnemer heeft tegenwoordig soms meerdere email adressen (of aliassen). Maar schokkend is het allemaal niet en ik weet nu dat ik niets over het hoofd zie als ik het laatst bekende email-adres vervang door het allerlaatst bekende :slight_smile:

Hoi Joop, maar dat is een heel andere vraag: meerdere e-mail adressen bij één deelnemer. Daar hebben wij intern ook wel vaker over gesproken. Dat zou aansluiten bij de verschillende adressen (woonadres/ correspondentieadres/ factuur adres). Staat op het wensenlijstje maar (nu) niet eenvoudig te realiseren…

Sorry voor de onduidelijkheid, het was inderdaad een mengvorm van van alles rond het vastleggen van contacten. Door een activiteit met een presentielijst krijgen we ineens de beschikking over veel extra informatie daarover, De praktijk wijst dan uit dat we soms een email-adres hebben en nu ineens een andere. Is die eerste dan vervallen of ook nog in gebruik? Die eerste van meneer en die tweede van mevrouw? Natuurlijk kan je dat navragen, maar dat kost dan weer bij het verwerken onevenredig veel tijd, een snelle (tijdelijke) oplossing zou dan helpen :smiley:

Overigens als ik voor elke familie een groep zou moeten maken van meneer en mevrouw huurder heb ik straks meer dan duizend groepen alleen al daaraan, of zie ik dat verkeerd?

Vandaag kwam weer iets aan de orde wat niet zo voor de hand liggend is, alhoewel ik het wel begrijp. In ons bestand komen een moeder en zoon voor, beiden hebben een eigen adres, maar voor beide adressen wordt hetzelfde telefoonnummer en email adres gebruikt (van de zoon). Ik heb ze bij beiden ingevoerd want als ik iets te melden heb over het adres van de moeder is dat de enige manier om haar/hem te bereiken. Het systeem piept begrijpelijk want wil me waarschuwen dat bijvoorbeeld het email-adres al in gebruik is. Bang dat dit onvermijdelijk is? Ik kan niet aangeven: dat is correct, niet meer piepen. Ik weet het nu, maar mijn opvolgers zullen daarmee in verwarring komen.

Hallo Joop,

Interessante opmerking, nooit aan gedacht!

Je bedoelt hier dat er een soort ‘vinkje’ moet komen bij het mail adres van deze deelnemer, dat het een gevalideerd adres is en géén waarschuwingen meer behoeft?
En je bedoelt niet dat jij, als gebruiker, géén “piepjes” meer wilt horen?

Omdat er al enige tijd gewerkt wordt aan het verbeteren van de administratie van mailadressen volg ik deze discussie met extra aandacht. Meerdere mailadressen per deelnemer staat al op de wensenlijst, maar het uitzetten van de waarschuwing voor dubbel gebruik (nog) niet. We nemen het mee!

Bedankt!

— Jos

NB: het project “administratie mailadressen” verkeert nu in de ontwerpfase, duurt nog maarden voor er een eerste versie beschikbaar komt …

Dag Joop,
Die begrijp ik niet zo goed. als je een activiteit met een uitnodiging stuurt wordt er een lijst aangemaakt met de genodigden waarbij is aangegeven ja of nee of niets indien er nog niet gereageerd is. Je hebt dan per activiteit een overzicht. NB van de drie opties worden ook groepen gemaakt die je dan makkelijk kunt mailen.

En het kopt dat je tot duizend of misschien wel duizenden groepen kunt komen. Er is dan ook geen limiet aan het aantal groepen.

Ja Jos, die eerste is wat ik bedoel, een gevalideerd adres hoeft geen waarschuwingen meer :slight_smile:
Als dat tzt kan worden gerealiseerd is “het” probleem ook opgelost Wim.
Ik heb nu misschien een stuk of tien groepen en vind het best ingewikkeld om dat overzichtelijk te houden.