Naam huurdersorganisatie bij inlog

Op de homepage is onze naam al gewijzigd in HBIJ1.
Echter de domeinnaam om in de loggen is nog hb1-lasso enz. (kan maar 2 links plaatsen)

Is het mogelijk dit te veranderen in HBIJ1-lasso.nl of hbij1-lasso.nl?

Hallo,

De domeinnaam om in de loggen in een specifieke Lasso kan, maar alleen voor het eerste deel van de naam!

Bijvoorbeeld: hb1.lasso-ho.nl kan veranderd worden in hbij1.lasso-ho.nl. Het lasso-ho.nl deel kan echter niet gewijzigd worden!

Let op: het wijzigen van de domeinnaam voor inloggen maakt wel alle interne mailadressen ongeldig (want het oude domein bestaat niet meer). Deze worden overgezet naar het nieuwe domein.

— Jos

Hoi Je hebt het antwoord van Jos gelezen? laat even weten of aangepast moet worden, oké?

Ik heb het antwoord gelezen.
Kan ik zelf zien welke interne emailadressen er op dit moment zijn voor HuurdersBIJ1, dan kunnen we besluiten of we de oude domeinnaam handhaven of deze liever aangepast willen hebben.

  • Je kun alle interne e-mailadressen zien door via het menu relatie naar het submenu deelnemer te gaan
  • Breidt het kolommenoverzicht uit met de kolom intern e-mailadres door op het + teken rechts te klikken en de juiste kolom te kiezen.

NB Bij het interne e-mail adres kun je alleen het deel voor het @ teken kiezen. De domeinnaam ligt vast en is altijd gelijk aan de url die in de adresbalk staat van de browser.

Ik begrijp het toch nog niet.(sorry klein beetje digibeet).
Ik heb alleen nog de bestuursleden in Lasso staan. Hun interne emailadressen zijn hun privé emailadressen en hebben geen Lasso domeinnaam en ook geen huurdersbij1 domeinnaam.
Behalve ikzelf ik gebruik het het adres van het secretariaat: secretaris@huurdersbij1.nl.
Als we de inlognaam laten wijzigen kan ik dan dit emailadres niet meer gebruiken?

@HuurdersBIJ1
Bij ons was er ook 1 mailadres en dat was bestuur@
Dit hebben wij snel gewijzigd zodat elk bestuurslid een eigen mailadres kreeg van onze stichting.
Dus bij ons was het dan bijvoorbeeld piet@shoh.nl (voorzitter) appie@shoh.nl (secretaris) en ga zo maar door.
Daar kun je dan een groep bestuur voor maken in lasso zonder het gebruik van prive adressen.
Dat is veel makkelijker in gebruik en gaat er een bestuurslid weg dan zet je 1 vinkje en hij/zij krijgt geen mail meer. En ja je kunt het adres secretaris wel gebruiken.

Ik denk ook dat ik jouw vraag verkeerd begrepen heb. De term “intern emailadres” betekent namelijk iets. Je hebt een intern emailadres nodig om te kunnen mailen via Lasso. Nu begrijp ik dat je het eigen e-mail adres van jouw bestuursleden bedoelt. De uitleg van @Janson is overigens correct. Kun je daar mee verder?

Ik begrijp het nog steeds niet, maar laat het maar rusten.

Zonder tegenbericht zal ik je morgen even bellen. Is frustrerend als dit blijft hangen.

Ik ben morgen pas na 15.00 uur goed te breiken.