ik maak een activiteit aan en zet bij de meldingen het vinkje “Aanwezigheid” aan. Als ik daarna op “opslaan” druk dan krijg ik een RODE melding “Server reageert niet”
Dit gebeurt consequent op elk tabblad : Melding" en blijft ook na het opnieuw starten van LASSO.
Het lukt mij niet dit probleem te reproduceren, het werkt bij mij zoals het bedoeld is.
Speelt het probleem nog steeds?
Het klinkt alsof het netwerk (tussen de werkplek en de server) niet goed functioneerde, waardoor de server onbereikbaar werd.
Dat is overigens anders dan dat de server wel goed bereikbaar is, maar de opdracht niet goed afhandelt! Dat duidt meestal op een software probleem en geeft een andere foutmelding (een 502 melding bijv).
IK heb het nog ook nog een keer geprobeerd maar bij mij werkt het ook zoals bedoelt. Wellicht een keer de browser afsluiten en casch leegmaken?
Lukt het dan nog steeds niet kun je ook een andere browser proberen en kijken of het probleem zich dan ook (nog steeds) voordoet.
Aha, dat is inderdaad een melding (502) van een server die vastloopt in zijn software!
Dus de server is dus goed bereikbaar.
Zou je in een mailberichtje kunnen sturen (naar info@lasso-concepten.nl) over welke lasso administratie het precies gaat?
Dan zal ik (vanmiddag) het logboek van de betreffende server nalopen over wat hier nu precies mis gaat.