Server reageert niet icm vinkje aanwezigheid

All,

ik maak een activiteit aan en zet bij de meldingen het vinkje “Aanwezigheid” aan. Als ik daarna op “opslaan” druk dan krijg ik een RODE melding “Server reageert niet”
Dit gebeurt consequent op elk tabblad : Melding" en blijft ook na het opnieuw starten van LASSO.

groet,
Dirk

Hallo Dirk,

Het lukt mij niet dit probleem te reproduceren, het werkt bij mij zoals het bedoeld is.

Speelt het probleem nog steeds?

Het klinkt alsof het netwerk (tussen de werkplek en de server) niet goed functioneerde, waardoor de server onbereikbaar werd.

Dat is overigens anders dan dat de server wel goed bereikbaar is, maar de opdracht niet goed afhandelt! Dat duidt meestal op een software probleem en geeft een andere foutmelding (een 502 melding bijv).

— Jos

Hallo Jos,

Het issue is nog steeds aanwezig, zodra ik het vinken bij bericht 1 , 2 of 3 aanzet en opslaan kies krijg ik… Server reageerde niet status=205

Dirk

Qsorry 502 is de melding

IK heb het nog ook nog een keer geprobeerd maar bij mij werkt het ook zoals bedoelt. Wellicht een keer de browser afsluiten en casch leegmaken?
Lukt het dan nog steeds niet kun je ook een andere browser proberen en kijken of het probleem zich dan ook (nog steeds) voordoet.

Jos,

Ik heb zojuist een nieuwe activiteit aangemaakt en krijg hetzelfde probleem zodra ik het vinkje aanzet bij aanwezigheid…

Dirk

Hallo Dirk,

Aha, dat is inderdaad een melding (502) van een server die vastloopt in zijn software! :thinking:
Dus de server is dus goed bereikbaar.

Zou je in een mailberichtje kunnen sturen (naar info@lasso-concepten.nl) over welke lasso administratie het precies gaat?
Dan zal ik (vanmiddag) het logboek van de betreffende server nalopen over wat hier nu precies mis gaat.

Bedankt alvast,

— Jos

Wim,

Jos geeft dit uiteindelijk op kunnen lossen, was iets meer werk dan gedacht…maar eureka het werkt als bedoeld…

1 like