Uitnodigen met een rol

Goedenavond!

Als ik de leden voor Mijn Lasso wil uitnodigen, moet ik ze via de deelnemerspagina en dan het login tabblad eerst een rol geven, toch?

Wat is het verschil tussen Persoonlijke Omgeving en Persoonlijke Omgeving met Relatie Analyse? Is dat laatste een rol die je aan reguliere leden van de vereniging geeft? Zo nee, aan wie dan wel?

Is er een manier om leden met een bepaalde groep een specifieke rol in één keer toe te kennen?

Hoor graag.

Gr. Thom

Hoi Thom,

Klopt. Leden moeten de rol “persoonlijke omgeving” hebben om in te kunnen loggen in de persoonlijke omgeving. De variant met relatie analyse laat de ontwikkeling van groepslidmaatschappen zien (aan en afmeldingen per maand/ jaar). Daarvoor moet het vinkje “Analytics groep” aanzetten onder het tabblad gebruik bij groepen, dan verschijnt deze groep vanzelf in de persoonlijke omgeving. Of je het een of het ander gebruikt is aan de organisatie. Je kunt dit voor allerlei toepassingen gebruikten om leden van een groep te tellen.

Het in één klap omzetten kan door de betreffende deelnemers te exporteren, gegevens aan te passen en dan weer te importeren. Gooi dan alles weg behalve het lidmaatschapsnummer en vul in de kolom ernaast “persoonlijke omgeving” in en in de kopregel “rol”. Sla het op als CSV en importeer het met de importknop onder aan de deelnemerspagina. Koppel de juiste kolommen aan de juiste velden (deelnemersnummer aan lidmaatschapsnummer en Rol aan Rol). Een krachtige functie!

Denk er aan: krachtige functies krachtige fouten :wink: Gaat het mis, dan kun je (via ons) een uur terug in de tijd (back-up).

Succes en groet Wim

Beste Wim,

Dank voor je snelle reactie.

Het is mij eerlijk gezegd nog niet helemaal duidelijk wat de analytische variant nou doet, maar heb iedereen inmiddels de normale PO gegeven.

Overigens werkt het importeren van de CSV niet goed. Hij gaf geen fouten aan en zei dat er xxx records zijn aangepast, maar vervolgens had niemand de rol. Heb ze dus allemaal handmatig moeten doen.

Anyhow: Iedereen kan inloggen, dat is het belangrijkste.

Groet, Thom

Hoi Thom,

IK ben erg benieuwd wat er fout is gegaan. Kun je mij een paar regels van jouw import bestand sturen en toestemming geven om even bij jullie in de log te kijken (kun je zelf ook). Wellicht kunnen we daarvan leren.

Als het gaat om de analyse kijk dan maar even hier: