Verhuizing van een huurder, inhuizing van een nieuwe

Vandaag kreeg ik te maken met een mutatie, oude bewoner weg, nieuwe huurder ingeschreven.
Deed dat door oud af te melden met een afmeldingsdatum
Nieuwe huurder toe te voegen en te koppelen aan hetzelfde adres
resultaat:
Ik heb weinig behoefte aan die dubbele inschrijving in het Archief, dus gezocht naar hoe te verwijderen
Daarover staat in de wiki
Type – aanzetten ook Archief
Het deelnemersoverzicht wordt nu getoond met uitsluitend of inclusief gearchiveerde deelnemers (te herkennen aan gele markering van de regel). Zoek naar of filter op de deelnemer(s) die u definitief wilt verwijderen uit Lasso
Er is echter geen sprake van een gele markering (verwarrend)
Als ik alleen voor Type Archief kies komt er helemaal niks
Als ik kies voor Beide zie ik ze beide (zowel de nieuwe bewoner als de oude gearchiveerde) maar zonder prullenbakknop.
Wat gaat hier mis?
Arghhh, je moet die archivering ook nog eens bevestigen en pas dan verschijnt er een vuilnisbakknop
Overigens is er dan nog steeds niks geel gearceerd
De deelnemer is nu wel te verwijderen :blush:

Blijft de vraag waar is de gele arcering die in de WIKI staat gebleven, ljkt me best duidelijkheid te geven

In de handleiding staat bij werken met relaties onder punt 4.8 stapsgewijs beschreven hoe een deelnemer gearchiveerd moet worden. Kort gezegd:

  1. Eerst de einddatum invullen bij de deelnemer onder tabblad algemeen
  2. Als de datum bereikt is (je kunt namelijk ook vooruit werken) verschijnt er een A.
  3. Volgens moet je op de A klikken om de deelnemer daadwerkelijk naar het archief te verplaatsen.
  4. Pas als de deelnemer in het archief is geplaatst wordt de regel “geel”.

De gele arcering wordt pas zichtbaar als je in de kolom type het archief of beide aanzet.