Verzendlijst huurdersnieuws

Hallo,

Ik moet weer een verzendlijst maken voor het huurdersnieuw. Ik verstuur die naar de groep leden.
Nu heb ik al enkele verzoeken gehad om het papieren huurdersnieuws niet meer te sturen maar een digitale versie. Hoe ga ik dit doen. Ik kan deze leden niet uit mijn ledenlijst halen en ze er handmatig uit verwijderen is ook veel extra werk?

Groetjes Betty Echten-Exalto secretaris HBV Etten-Leur

Als ik het goed begrijp gebruik je de ledenlijst voor het huurdersnieuws. de volgende stappen en/ of keuzes moet je maken:

  1. Ik zou daarvoor een aparte groep maken
  2. Maak van deze van deze groep een abonnementsgroep.
  3. Vervolgens kies je ervoor om alle leden lid automatisch te laten worden van die groep op basis van de volgfunctie.
  4. Meld dan eenmalig de leden af van die groep die alleen een digitale nieuwsbrief willen ontvangen
    NB als dat er heel veel zijn kun je daar ook een excel lijst van maken dat kan Lasso-Concepten dat automatisch doen.

Op het moment dat de groep is samengesteld kun je na het selecteren van de groep de deelnemers via de export functie in een excel lijst uit Lasso exporteren.

Hoi Wim,

ik krijg geen hiƫrarchie te zien dus ik doe iets fout. Ik heb al jouw aanwijzingen opgevolgd maar hij zegt gebruik geen groep met subgroepen?

Ik hoor het graag.
Groetjes Betty

Hoi Wim,
Het is me al gelukt. Ik heb de groep aangemaakt heb mijn ledenlijst geselecteerd en daarna de selectie toegevoegd aan de groep papieren huurdersnieuws. En daar was mijn lijst. Daarna heb ik de leden die geen prijs stelde op een papieren versie uit de groep gehaald. Probleem opgelost. Denk ik?

Groetjes Betty

Lijkt er wel op. Heb ook even gekeken (na jouw toestemming uiteraard, dit voor de meelezers) en je hebt het verder prima ingevuld. Alle nieuwe leden worden automatisch toegevoegd aan die groep.

Als je het nu helemaal af wil maken (Lees: lasso inzetten zoals bedoeld) maak je een nieuwbrief en die laat je automatisch versturen naar de nieuwe leden van de groep nieuwsbrief op papier. NB automatisch versturen doe je door de looptijd van die nieuwsbrief op 01-01-2050 te zetten. In die nieuwbrief neem je op dat zij zijn opgenomen op de lijst van papieren nieuwsbrieven en als ze daar geen prijs op stellen dat zij zichzelf kunnen afmelden. :wink:
Hoe doe je dat:

  1. Ga via het menu nieuwbrieven naar de nieuwsbrief die je wil versturen
  2. Kies de einddatum (Datum invulveld met de kop: De nieuwsbrief zal naar nieuwe leden verzonden worden tot:) en vervolg de gewone procedure voor het verzenden van een nieuwsbrief.

De nieuwbrief wordt nu automatisch verzonden naar alle nieuwe leden van deze groep.