Onze bewonersvereniging is begonnen met de ontwikkeling van een website. Nu zijn er verschillende manieren met Lasso verbinding te maken: offline via csv-bestanden, of online d.m.v. een link naar de Persoonlijke Omgeving van Lasso, maar mijn vraag is: voorziet Lasso in een API, waarmee het mogelijk is automatisch in de gegevens te kijken?
De reden is dat wij op de website toestaan dat (nieuwe) gebruikers zich kunnen aanmelden cq. inloggen. Belangrijk is dus dat deze gegevens volledig in sync zijn met Lasso.
Lasso voorziet niet in een api waarmee het mogelijk is om automatisch in de gegevens te kijken. Wellicht begrijp ik de vraag niet goed maar dat lijkt mij ook niet wenselijk. Je kunt wel een link plaatsen waardoor mensen zich extern kunnen aanmelden en dat direct in de persoonlijke omgeving kunnen inloggen. Als ik e.e.a verkeerd interpreteer kan de vraag misschien verduidelijkt worden.
Voor wat betreft de website: Lasso is een website aan het ontwikkelen die gekoppeld is aan Lasso. met andere woorden iedere Lasso krijgt een Website. Het eerste prototype wordt deze maand verwacht. Het idee is dat jullie eigen Lasso dan de website kan vullen en dat je artikelen van andere (lasso)websites kunt overnemen.
Kun je hier verder mee?
Hallo Wim,
Wij willen iedereen toegang geven tot bijvoorbeeld de nieuwspagina en abonnement op onze nieuwsbrief, ongeacht of ze lid zijn. Ik weet niet zeker of dit kan via aanloggen op de Persoonlijke Omgeving.
Je opmerkingen over een Lasso-website zijn zeer interessant, maar alleen als zij toegankelijk is voor iedereen en dat er onderscheid gemaakt wordt tussen een open deel en een afgeschermd deel voor leden. Misschien kunnen we hierover eens bellen?
Groeten,
Hans