Waar welke telefoonnummers?

Bij het invoeren van telefoonnummers kan je kiezen

daar vul je dan in mobiel of thuis bijvoorbeeld
Bij het opzoeken van deelnemers waar je ook de telefoonnummers in het zicht wil hebben zijn er twee verschillende kolommen

Je zou verwachten dat die dan de mobiele en de thuis telefoonnummers in “eigen” kolommen, maar ze staan door elkaar, dat is heel jammer vooral in een uitvoer naar excel.

Je kunt zoveel telefoonnummers registreren bij een deelnemer als je zelf wil. Echter het presenteren van de telefoonnummers op de deelnemerspagina is beperkt tot 2 kolommen. De nummers die je daar wil zien kun je bepalen door een getal in te vullen bij ordening. Het laagste getal komt dan in de eerste kolom te staan het het daaropvolgende getal in de tweede kolom.

NB het label dat je in de eerste of tweede kolom wil zien kan per deelnemer anders zijn.

Ik krijg dat ook met de ordening niet ingesteld omdat ik de voorgestelde ordening niet kan wijzigen.
0 voor mobiel en 10 voor thuis wordt door het systeem bedacht.
Ik kan daar mee leven als kolom Tel.Nr dan alle mobiele nummers bevat en de kolom Extra Tel.Nr dan alle thuisnummers laat zien.
Helaas is dat niet zo, bij alleen een thuisnummer kan ik de nul niet veranderen in een tien, het systeem zet de nul dan weer terug bij Opslaan

Heb het met een filmpje nog wat kunnen verduidelijken. Het klopt dat het systeem de nummers voor de ordening bepaalt. Als je iets ordent geef je met een getal de plaats aan waarna het systeem het getal aanpast aan de nieuwe ordening.

Dank voor alle moeite die je hebt genomen.
Ik zal ermee moeten leven dat 075-nummers en 06-nummers in één kolom komen te staan als er maar één telefoonnummer bekend is.
Mvrgr Joop

Dag Joop, daar hoef je niet mee te leren leven :wink: als je de mobiele nummers in kolom 2 wil verzamelen en er is geen ander nummer, dan vul je in de eerste kolom “NVT” in of zoiets…

Toppertje, zo is dat toch te regelen. Ik vreesde allemaal foutmeldingen als er op veel plaatsen een gelijke melding zou staan, maar dat blijft bij nvt gelukkig uit, merci Wim

1 like